Acció feminista a Horta-Guinardó: un mural al carrer Tajo

“Serem cinc-centes, serem mil. Perdrem el compte a la tombada. Juntes farem nostra la nit.” A la trobada de l'Esquerra Independentista d'Horta Guinardó, les dones vam acordar que pintaríem les parets d’Horta amb poesia carregada de lluita per a commemorar el 8 de març, el dia de la dona treballadora. Qui ens hagués dit que organitzaríem una acció feminista amb un final tan exitós?

Totes anàvem pensant què podríem fer: una activitat o acció original on les veïnes poguéssin sentir-se còmodes i orgulloses. Vam formar un grup de comunicació i les propostes sorgien, una darrera l’altra. Moltes idees atractives i creatives s’anaven sumant fins que vam decidir, finalment, quines portàvem a terme.

I quan ja ho vam tenir clar, ens vam trobar amb la sorpresa que, on vam posar tanta il·lusió, podria passar-hi de tot! Cap de nosaltres no teníem experiència en el que havíem decidit construir. Què calia fer? L’acció no era fàcil! Mai ningú no ho havia fet abans...

Però com que som dones valentes i ens agraden els reptes, decidim arriscar-nos i fem una crida a altres grups per a buscar suport. Repartim les tasques i, arribat el dia, ho tenim tot a punt: a les 9 del matí, a l’Ateneu Popular La Bugadera d'Horta, ens trobem per posar-nos en marxa. Al cap d’una hora, ja som sota el sol d’un dia radiant. Un entorn ideal per a celebrar el 8 de març.

Cinc dones i un home col·laborador vam començar a fer un mural feminista al carrer Tajo, a la cantonada amb el carrer Fulton. Era una feina nova per totes i no sabíem quin resultat tindria. Van venir persones a donar-nos suport, gràcies a la crida que la mateixa acció generava. I, després de tres hores escoltant cançons feministes, el mural va estar acabat. Totes ens vam quedar meravellades del potencial artístic que teníem, sense saber-ho!

L’Esquerra Independentista d’Horta-Guinardó (formada per la CUP Horta-Guinardó, Endavant Horta-Guinardó, Arran Horta i el Sepc Josep Pla) va aconseguir l’objectiu de pintar les parets d’Horta amb poesia carregada de lluita. Vam omplir la paret de lluita feminista amb un mural que conté els últims versos del poema “Cançó de fer camí” de la poetessa Maria Mercè Marçal. El mural feia molta patxoca i va agradar molt a tothom: pintores, observadores i veïnes es paraven a mirar mentre feien comentaris d’elogi.

Una gran satisfacció va recórrer els nostres cossos i vam sentir l’orgull de ser dones de l'Esquerra Independentista: feministes, activistes i artistes, però, sobretot orgull de ser d’Horta-Guinardó!

Perquè cada dia és 8 de març.

L’Esquerra Independentista d’Horta-Guinardó va aconseguir l’objectiu de pintar les parets d’Horta amb poesia carregada de lluita per a commemorar el 8 de març, el dia de la dona treballadora.