Comunicat de la FAVB en relació a la campanya de Nou Barris ‘No és pobresa, és injustícia’

Es tracta molt més que d’un gest, inexcusable, de solidaritat. Els desnonaments, els talls de subministraments bàsics, la malnutrició infantil, l’atur de llarga durada, les feines precàries que no permeten arribar a final de mes, les pensions de les quals depenen famílies senceres… constitueixen una realitat que s’escampa pels barris d’una ciutat fracturada. La diferència d’esperança de vida que separa les zones benestants de barris com Can Peguera o Ciutat Meridiana ja es compta per anys. Més de la meitat dels barris es troba per sota de la mitjana de rendes familiars de Barcelona. Al costat de la ciutat aparador, de la seva “milla d’or” i les seves artèries enlluernadores, hi ha una ciutat maltractada i humiliada.La gent de Nou Barris té raó quan diu que això no és cap fatalitat, sinó una injustícia. Des que va esclatar la crisi, els rics han esdevingut molt més rics i franges creixents de la nostra societat s’han anat empobrint. Els bancs han estat rescatats amb els nostres diners, mentre la sanitat, l’educació, el serveis públics… pateixen retallades i són empesos a la privatització. Cada dia ens porta el sobresalt d’un nou escàndol de corrupció.No demanem pas caritat, reivindiquem els drets que ens fan ciutadans i ciutadanes. Ja sabem prou bé que molts mals vénen de Brussel·les i de Madrid, de les polítiques dictades als governs de torn per les grans corporacions multinacionals. Però també hem après a conèixer els intermediaris, socis i comissionistes que, a casa nostra, s’hi entenen d’allò més bé. Per això ens adreçarem a les institucions més properes, a la Generalitat i a l’Ajuntament, exigint-los un enèrgic gir social en els seus pressupostos i les seves polítiques públiques. Perquè, sigui quin sigui el camí que finalment decideixi emprendre el nostre poble, aquest país mai serà lliure si no som capaços d’alçar-nos contra la pobresa.Aquest hivern, ni una família més al carrer, ni una llar sense llum i escalfor, ni un infant que passi gana.Per uns Serveis Socials suficientment dotats en recursos, amb protocols adaptats a la nova realitat i dissenyats en connivència amb el veïnatge!Per un Parc d’habitatges de lloguer social, començant per mobilitzar els pisos buits en mans d’entitats financeres i els apartaments turístics il·legals!Per unes polítiques actives d’ocupació que afavoreixin el cooperativisme i generin nínxols de treball d’utilitat social i mediambiental – com ara la rehabilitació d’habitatges amb criteris d’eficiència energètica.Per una Renda Garantida de Ciutadania![Vegeu el vídeo de la campanya]