Xavier Novell, bisbe i patriarca

Fa uns dies, el bisbe de Solsona, Xavier Novell, va declarar que les persones homosexuals ho són per culpa de l'absència de la figura paterna. El títol de patriarca a l'església catòlica va aparellat amb el d'algunes diòcesis, com passa, per exemple, a Venècia. Amb aquestes reflexions, el bisbe Novell ha esdevingut patriarca en el sentit literal de la paraula.

Aliè a allò declarat per l'OMS l'any 1992, que diu que l’homosexualitat no és pas una malaltia, el bisbe té tan poca feina que vol atribuir a fets quotidians explicacions recargolades. Això entronca amb la tradició d'oposició i negació dels avenços científics i de tota forma de progrés per part d'aquesta organització mafiosa anomenada església catòlica.

Interpel·lat per les seves paraules, el personatge ha lamentat si ha ofès algú, però es reafirma en les declaracions, que situa dins la doctrina de l’església. Per tant, ha demanat disculpes sense demanar-les. La hipocresia és un clàssic dels poderosos.

Però parlem de persones. Quan vaig llegir la paraula absència em van venir al cap totes aquelles persones LGTBI que han perdut son pare quan eren ben joves. I també he pensat en els pares i mares del meu institut que viuen l'absència forçada per culpa de jornades precàries de 12 h diàries, amb l'ai al cor de pensar com deuen estar els seus fills i filles adolescents.

La majoria de bisbes feu més nosa que servei, viviu una realitat paral·lela, no escolteu el poble ni us preocupa el seu patiment. Feu la gara-gara als poderosos; d'això en teniu la mà trencada de segles ençà. Prediqueu l'odi contra la dissidència, contra tot el que surt de la norma, és a dir, contra totes les que qüestionem la ideologia burgesa. Sou classistes i racistes, i teniu a l'estat espanyol un braç armat, que és la COPE i 13TV, paladins del feixisme colonial, juntament amb el silenci còmplice dels bisbes catalans.

Ben mirat, crec que el bisbe Novell és un covard, perquè no es veu amb cor de parlar clar. Quan parla d'absència ho fa en sentit literal i, en realitat, el que vol dir és manca de principi d'autoritat, o, traduït al llenguatge feminista, fa una crida perquè els pares siguem mascles alfa i eduquem els nostres fills com a mascles alfa i les nostres filles com a dones submises.