Notícies de Barcelona i districtes

La Junta Electoral ha estimat parcialment el recurs presentat per la CUP en ser grup polític significatiu a la ciutat i el Consell d’Administració d'Informació i Comunicació de Betevé ha decidit recórrer per continuar excloent la candidatura del pla de cobertura.

Som la Barcelona que combat un model de ciutat on una de cada quatre veïnes viu en risc de pobresa i on es desnona una família cada quaranta minuts. Som les veïnes tipes de més de quaranta anys de precarització i especulació amb les nostres vides. Som les veïnes cansades de la Barcelona gentrificada i venuda a un turisme que mata els nostres barris.

La CUP Barcelona considera que és un exercici de transparència i honestedat mostrar les xifres econòmiques amb què compten els partits polítics que es presenten a les eleccions i explicar a què es destinaran durant aquesta campanya electoral.

És imprescindible que aquesta publicació es faci just quan comença la campanya electoral i no, com passa massa sovint, quan aquesta ja ha acabat.

La Barcelona que lluita té clar que qui estima la terra no la trinxa. Als Països Catalans, aquells que hi governen així com les seves aliances estatals i econòmiques aproven contínuament pressupostos i plans que tendeixen a destrossar el territori i respondre a unes lògiques del turisme pel turisme fent seguidisme a allò que planteja la patronal. Hard Rock, Jocs Olímpics d'Hivern, el Quart Cinturó, la llarga MAT...

Sota la idea de 350 milions d'euros per Barcelona i l'Hospitalet amb el pas de més de 80.000 persones, el Mobile World Congress (MWC) torna a ocupar de nou els espais i carrers de la ciutat. Ho fa des de dilluns 27 fins dijous 2 de març sumant així un any més des del 2006 i amb l’horitzó a 2030, any fins al qual hi ha pactat que Barcelona sigui la seva seu.

Demà s’aprova el pressupost pel 2023 de l’Ajuntament de Barcelona. Un cop més es repeteix la tònica habitual dels darrers anys; aquesta aprovació és fruit d’un intercanvi de cromos a tres bandes: Ajuntament, Generalitat i Estat. Així, Barcelona esdevé un cop més una eina d’estabilització i estancament del conflicte social i nacional que vivim, tancant així qualsevol opció de ruptura i transformació estructural que doni resposta a les necessitats de les classes populars de la ciutat.

1. Un pressupost realment no expansiu

La CUP Barcelona exigeix a l’Alcaldessa Ada Colau la destitució immediata de Joan Ramon Riera Alemany, Regidor del Districte de les Corts i de l'àrea d'Infància, Joventut i Persones grans i de la Gerent del Districte de les Corts Sara Jaurrieta, responsable directa d'ordenar l’actuació policial i el desnonament d'aquest matí.

L'Ajuntament de Barcelona ha desnonat 4 famílies vulnerables amb menors en una actuació, totalment desproporcionada i sense sentit, de la Guàrdia Urbana al barri de les Corts de Barcelona.

El sistema i l’entramat del poder disposa i posa en marxa múltiples mecanismes per tal d’excloure les classes populars de la presa de decisions reals, d’aquelles que afecten les nostres condicions de vida. Un d’aquests mecanismes d’aïllament és l’exclusió del dret a vot de les persones migrades sota el marc del racisme institucional emparat via una Llei d’Estrangeria que les reprimeix i persegueix.

Albert Batlle arrossega un extensíssim currículum polític ple d’episodis foscos. Membre d’Units per Avançar, grup hereu d’Unió Democràtica, ha encadenat càrrecs públics  des de fa 36 anys, a les dues bandes de la plaça Sant Jaume i al servei de governs de diversos colors polítics, cosa que evidencia que, en models de seguretat pública, Barcelona en Comú i el PSC tenen les mateixes polítiques que ERC i l’antiga Convergència i Unió.

Pàgines